Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Investeşte în oameni!

Profilurile antreprenoarelor care și-au deschis afaceri în cadrul proiectului “Integrarea și promovarea femeilor pe piața muncii”

În perioada de desfășurare a proiectului “Integrarea și promovarea femeilor pe piața muncii”, consultanții în afaceri ai Fundaţiei pentru o societate deschisă şi ai partenerului său, Fundația pentru Incluziune și Coeziune Socială, au sprijinit peste 12 femei din grupul țintă să își înființeze afaceri sau să pornească activități independente sub diverse forme: societăți cu răspundere limitată, întreprinderi individuale, organizații non-guvernamentale sau persoane fizice autorizate.
Descriem mai jos profilurile antreprenoarelor care au pornit activități independente în cadrul proiectului:
 



 

Marinica Elena Pîrvu are 31 de ani și în momentul înființării firmei nu era sigură pe locul ei de muncă, unde era angajată de câteva luni. A absolvit o facultate de stat în București, este căsătorită și are o fetiță de 4 ani.

Soțul ei este mecanic auto; împreună, cred într-un viitor mai bun pentru ei și copilul lor. Marinica crede că ar fi bine ca familia ei să desfășoare o activitate pe cont propriu, lucru care le-ar fi dat posibilitatea să aibă un viitor mai sigur și mai mult timp pentru copil.

Ideea de afaceri i-a venit văzând câtă pasiune pune soțul ei în ceea ce face – reparația de autoturisme – și cât de apreciat este de clienți. S-a gândit că acesta ar putea fi un punct de pornire bun pentru o afacere de familie.

Înființarea firmei PIMA AUTO S.R.L. – D a fost un cadou-surpriză pentru soț, ea urmând să se ocupe de management iar soțul, de serviciile propriu-zise pentru clienți.

Este o societate cu răspundere limitată, care are ca obiect de activitate prestarea de servicii în domeniul service-urilor auto și are sediul situat în București. Investiția în primul an de activitate se ridică la 15.000 de euro, costurile fiind alocate plătirii chiriei pe spațiu, plății angajaților și achiziționării de echipamente. 

Obiectivul firmei este furnizarea de servicii performante, complete în domeniul service-ului auto - de tipul service auto și tunning auto de autovehicule.

 

Potrivit planului de afaceri, misiunea firmei este definită astfel: ne dedicăm siguranței, confortului posesorilor de autoturisme/ autocamioane prin întreținerea periodică a acestora precum și protejării mediului prin tehnologia utilizată și colectarea de deșeuri uzate (uleiuri arse etc.).

 

Pentru promovare, vor fi instalate panouri în apropierea afacerii, ușor lizibile și conținând indicații clare care să conducă clienții către service.

O altă formă de promovare va fi distribuirea în zonă a unor pliante și distribuirea în cadrul service-ului a unor materiale de marketing promoționale – brelocuri și brăduți odorizanți de masina.

Antreprenoarea plănuiește, de asemenea, promoții: preturi promoționale pentru anumite servicii, organizarea ocazională de tombole cu premii în bani și/sau servicii acordate gratuit.

 

Marinica Pîrvu declară „Suntem tineri, avem o familie, iar costurile pentru traiul zilnic sunt mari. În ce privește afacerea, cel mai dificil este faptul că va trebui să închiriem un spațiu pentru punctul de lucru; suprafața necesară este mare, iar costurile cu chiria vor fi și ele mari. Însă am făcut estimări și calcule, iar service-ul auto este o afacere foarte profitabilă, dacă ești un bun meseriaș și clienții sunt mulțumiți de atitudinea ta. Iar soțul meu este un asemenea om. Am încredere că voi fi un manager bun și că vom găsi banii necesari investiției.”

 

 

Marinica Elena Pîrvu


 

Mădălina Țintea are 25 de ani și este din Podenii Noi, județul Prahova. A absolvit facultatea in București.

Anul 2015 este unul foarte important în viața ei – și-a înființat propria afacere și s-a logodit. Iar împreună cu familia și viitorul soț muncește din greu ca să pună afacerea pe picioare și pentru a pregăti două mari evenimente: deschiderea unui supermarket și Marele Eveniment – nunta.

Ea locuieste in Podenii Noi, un sat situat într-o zonă submontană, aflat la 30 de kilometri de Ploiești, pe un drum lateral, care se pierde în munți.

Încă de pe băncile școlii, visul Mădălinei a fost să devină femeie de afaceri. Și-a dorit de asemenea să fie aproape de părinți și să dezvolte ceea ce aceștia au început.

Firma pe care a înființat-o în cadrul proiectului „Integrarea și promovarea femeilor pe piața muncii”, în calitate de asociat unic, se numeste MADFLOR ELY COM SRL și are sediul social in Sat Podenii Noi. Activitatea principală a firmei este comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun.

Mădălina a plecat de la ideea că noi toți apelăm la clasicul “magazin de cartier” atunci când avem nevoie de ceva urgent în casă. Iar cand “cartierul” se află la tară, unde pe o raza de 5 kilometri există doar un singur magazin, și acela mic, e cu atât mai bine pentru afacere!

Afacerea constă într-un supermarket, care să le ofere o gamă cât mai variată de produse, atât alimentare, cât și de uz casnic, la prețuri convenabile și care să funcționeze cu program prelungit (deschis zilnic în intervalul 8.00-22.00).

Misiunea magazinului, așa cum a fost ea formulată în planul de afaceri, este de a le furniza clientilor o combinație de produse de calitate și servire ireproșabilă, într-o atmosferă placută.

 

Pentru promovarea magazinului, Mădălina va apela la un decorator, care să dea un aspect atractiv spațiului și vitrinei. De asemenea, va apela la servicii de design pentru a realiza o siglă si materiale de promovare (etichete, afișe etc.).

Vor fi expuse bannere cu înainte și după deschiderea magazinului. Mădălina plănuiește, de asemenea activități promoționale precum oferirea de mostre gratuite, sponsorizarea cu produse a unor evenimente sau publicarea unor articole în ziarele locale.

Spatiul destinat magazinului este unul nou construit, de dimensiuni mari  - aproximativ 200 mp.

Magazinul va lucra cu mai multe tipuri de furnizori, dar va face aprovizionarea și din magazine de tip cash& carry sau en-gros pentru unele produse.

Mădălina își propune să fie un manager modern și să demonstreze că satele românești pot constitui un mediu de afaceri favorabil antreprenoriatului.

Este conștientă de faptul că felul în care va exercita functia de conducere va fi decisiv pentru succesul afacerii ei.

 

Afacerea va porni cu 6 angajați - 3 persoane la casă și 3 persoane pentru aranjarea mărfii în rafturi.

Investitia initială este estimată la 10.000 de euro. Suma include amenajarea spatiului, softul de gestiune, alte licente, taxele pentru autorizații, crearea unui stoc initțal de marfă, salariile personalului. Previziunea este una ambițioasă: dublarea cifrei de afaceri în al doilea an de funcționare. 

 

Mădălina Țintea spune: “Mă consider un om norocos. M-am născut într-o lume liberă și mă bucur de afecțiunea și sprijinul deplin al familiei mele și al viitorului meu soț. Am făcut o școală bună în București, mi-am făcut ucenicia în comerț stând în preajma părinților mei și am avut întotdeauna ambiția să fiu o femeie independentă, pe picioarele mele. Îmi doresc să creez cât mai multe locuri de muncă mai ales pentru femeile din zonă, care nu au unde să muncească. Am încredere că voi dezvolta o afacere de succes în Podenii Noi, care să aducă prosperitate și fericire atât familiei mele, cât și angajaților mei.”

 

Mădălina Țintea


 

Ana-Maria Herescu și Anca-Daniela Herișanu (fostă Gherman) au conceput unul dintre cele mai entuziaste planuri de afaceri din cadrul programului de consultanță al proiectului. Ana-Maria Herescu este profesoară de matematică, are 27 de ani, este căsătorită și are o fetiță de 2 ani iar Anca Herișanu este profesoară de limba engleză, are 27 de ani, s-a căsătorit în această vară și, deși pentru ea 2015 a fost un an foarte încărcat de evenimente personale, a găsit energia să înființeze și o întreprindere socială.

Cele două antreprenoare declară: “Prin înființarea acestei întreprinderi sociale noi venim în întâmpinarea dorinței exprimate de numeroși parinti, care nu au timp să se ocupe de copil după-amiaza și care preferă această variantă, pentru a-și ști copilul supravegheat și cu temele făcute. Asociația noastră vine și în completarea posibilităților de recreere oferite de un oraș mic, lipsit de cinema, teatru, săli de dans sau orice alt loc care poate oferi un mediu de socializare, de petrecere a timpului în mod constructiv: pentru minte, trup și …suflet!”

 

Sunt două profesoare tinere din Câmpulung-Muscel, care doresc să le ofere copiilor din orașul lor și din împrejurimi, cât și părinților acestora mai mult decât oferă învățământul de stat. Ele au observat în orașul în care trăiesc că părintii sunt din ce in ce mai ocupați. În acelasi timp, fiecare dorește să ofere cât mai mult familiei și, în special, copiilor. Luptându-se pentru un trai decent sau o carieră de succes, părinții petrec la serviciu 10-12 ore pe zi, sacrificând astfel din timpul alocat copiilor (educație, teme, timp liber petrecut împreună). În cel mai bun caz, copiii stau cu bunicii, care sunt depășiți de cerințele societății; de asemenea, aceștia nu pot satisfice în întregime nevoile emoționale ale nepoților.

Întreprinderea socială înființată de cele două inițiatoare funcționează în cadrul Asociației Aleph, înregistrată în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor. Asociația este fondată de către cele două profesoare împreună cu o a treia persoană.

Scopul ASOCIAŢIEI Aleph este de a sprijini educația integrată, bazată pe nevoile și aptitudinile copiilor și tinerilor, și formarea continuă în rândul membrilor comunității drept mijloc de creștere a calității vieții în comunitate, prin dezvoltarea de proiecte și transpunerea în practică a conceptului de economie socială.

Asociația oferă pe piața educațională din Câmpulung-Muscel servicii de educație extrașcolară, constând în activități care se bazează pe aplicarea de metode de învățare moderne, interactive, dinamice. Sunt vizate educarea și integrarea în societate a copiilor, în special prin activități de tip joc.

Beneficiarii vor fi copii cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani.

Persoanele care vor desfășura aceste activități cu copiii vor avea experiență pedagogică.

Asociația se bazează pe următoarele puncte-cheie: servicii de calitate; cadre didactice cu experiență bogată și pregătire corespunzătoare; inovație; dezvoltarea deprinderilor de comunicare în cadrul unui grup restrâns; pregătirea pentru viață.  

Profesoarele au mers pe ideea de diversitate, dorind să îndepărteze, măcar în afterschool, rutina școlară inevitabilă, așa că fiecare zi este altfel, aducând o nouă activitate, un eveniment, sau ceva de sărbătorit. Proiectele vor avea în vedere responsabilizarea copiilor și dezvoltarea unor serii de abilități, precum: vorbitul în public, dezvoltarea abilităților de lider, spiritul de echipă, lucrul în grup și individual etc.

Se vor desfășura activități de pregătire a lecțiilor, activități remediale, lucru suplimentar, în funcție de nivelul de pregătire al fiecărui elev, dar și cursuri opționale, în funcție de solicitările părinților și ale elevilor.

Serviciile oferite de asociație vor consta în: teatru; activități sportive; limbi străine; muzică; activități interdisciplinare, activități recreative, formative și educative, efectuarea temelor școlare, consiliere individuală etc. Se vor organiza grupe de 10-15 elevi, de vârste apropiate.

Programul se va desfasura dupa școală: între orele 9:00-12.00, respectiv 14:00-18:00.

Programul se bazează pe conceptul de educație pozitivă, o nouă abordare a educației având drept concepte centrale îngrijirea, încrederea și respectul pentru diversitate și pe învățarea prin joc.

 

 

Ana Herescu

 

 

Anca Herișanu

 


 

Iulia Fălcuțescu are 30 de ani și locuiește în București. A absolvit studii post-universitate în domeniul relațiilor internaționale și al resurselor umane.

 

Firma înființată de Iulia se numește SC Clintrials Consult SRL, și are ca activități principale consultanța în domeniul studiilor clinice și organizarea de traininguri în același domeniu, pe diverse teme. Operațiunile plănuite ale firmei au acoperire locală.

 

Ideea afacerii, spune Iulia, a pornit de la activitățile pe care le are în domeniul în care activează, constatând pe de o parte că procedeele pot fi îmbunătățite, și, pe de alta, că modalitatea de livrare a unor traininguri ar putea fi schimbată, față de ceea ce există acum pe piață.

 

Principalul obstacol pe care antreprenoarea a trebuit sa il depășească a fost nepriceperea ei în domeniul financiar și în cel al vânzărilor, domenii în care a avut nevoie de ajutor din partea consultantului de afaceri care a sfătuit-o în cadrul proiectului pentru a putea pune la punct și aceste aspecte.

 

Dorința Iuliei este de a dezvolta firma, astfel incât să fie recunoscută pe piață ca o entitate de sine stătătoare, care poate îmbunătăți procesul de desfășurare a studiilor clinice în România, oferind, în același timp, cele mai bune servicii disponibile pe piață.

 

Citatul care o ajută pe Iulia să se orienteze ca proaspăt antreprenor îi aparține lui RW Emerson:„Nu merge unde te duce drumul. Mergi pe unde nu există un drum și lasă o urmă”.

 

 

Iulia Fălcuțescu


 

Carmen-Ileana Bedreagă are 35 de ani și locuiește în comuna Bascov, din județul Argeș.

 

Carmen Bedreagă a înființat în iulie 2015, cu ajutorul consultantului în afaceri care a sfătuit-o în cadrul proiectului, un PFA pe numele său, entitate a cărui activitate principală este colectarea deșeurilor nepericuloase, cu operațiuni desfășurate deocamdată la nivel local.

 

Ideea afacerii i-a venit observând în jurul său că, în principiu, în prezent, această afacere devine din ce în ce mai interesantă, mai ales pe fondul noilor cerințe de a ne alinia la necesitățile unei planete tot mai încărcate de deșeuri tot mai sărăcită de resurse, unui dintre factorii care au contribuit la această stare de fapt fiind risipa și aruncarea gunoiului. Afacerea ei pornește tocmai de la observația că gunoiul care este acum aruncat ar putea fi reciclat și apoi refolosit sub diverse alte forme.

Dacă în țările din vest deja discutăm despre o expansiune puternică a industriei de reciclare, în România cu siguranță că încă mai este loc pentru jucătorii care doresc să investească în această zonă.

 

Categoriile de de riscuri interne identificate de Carmen pentru afacerea sa sunt: riscurile legate de aprovizionare și desfacere (contracte care nu pot fi onorate de către furnizori, îngustarea pieței de desfacere etc.); riscuri tehnologice (imposibilitatea achiziționării tehnologiei moderne din cauza problemelor legate de finanțarea investițiilor); riscuri generate de factorul uman (incompetențe); riscuri informaționale (imposibilitatea de a ține pasul cu noile tendințe ale pieței). Cât despre riscurile externe identificate de antreprenoare pentru afacerea sa, sunt mai ales cel legat de preț și riscul valutar.

 

Carmen Bedreagă plănuiește să identifice și să ofere servicii mai aparte față de alți actori din domeniu, care să se potrivească unei nișe cu potențial de dezvoltare, astfel încât profitul pe care îl va obține să fie substanțial.

 

 

Carmen-Ileana Bedreagă


 

Valentina Mihaela Panaitescu are 29 de ani și locuiește în București.

A absolvit Facultatea de matematică - informatică.

Afacerea înființată de Valentina -Bebecart Online SRL-D- este un magazin online care comercializează produse dedicate copiilor de până la 5 ani. Website-ul pe care funcționează magazinul este www.bebecart.ro. Valentina își propune ca în momentul în care va funcționa complet firma sa, să se ocupe strict de această afacere.

Având experiență  cu produse de îngrijire copii și cunoscând foarte bine produsele și nevoile pe care le au cumpărătorii în acest domeniu, Valentina s-a hotărât să își deschidă propriul magazin online care să comercializeze produse din acest domeniu.

În plus, cursurile de contabilitate pe care le-a urmat o vor ajuta pe proaspăta antreprenoare să își finalizeze singură situația financiară a firmei nou create.

 

Totuși, lipsa de bani la începutul derulării afacerii sale și investiția necesară din propriile economii, sunt temerile pe care le are Valentina la debutul afacerii sale.

 

Ca plan, antreprenoarea își propune să promoveze website-ul pe baza căruia se derulează afacerea, să diversifice gama de produse oferite, să investească în produse pentru stocul propriu și să închirieze un depozit.

 

Bebecart Online SRL-D își propune să ofere doar ce-i mai bun pentru copil și să aducă un plus pieței de comerț electronic românesc, oferind servicii și produse la standarde internaționale.

 

 

Valentina Mihaela Panaitescu


 

Andreea Cristina Amzărescu locuiește în Pitești și este absolventă a Facultății de Știinte Juridice și Administrative din cadrul Universității din Pitești. Dupa finalizarea studiilor de licență, a continuat să studieze programul de master "Asistența juridică a întreprinderii" din cadrul aceleași facultăți.

 

Pe parcursul celor 6 ani de învățământ univeristar, Andreea a desfășurat activități de voluntariat ca formator (și nu numai) în cadrul mai multor proiecte finanțate cu fonduri europene, ceea ce a motivat-o să își dorească să ca și în viitor să activeze în acest domeniu.

Înființată în august 2015, PFA AMZĂRESCU ANDREEA CRISTINA are ca obiect de activitate "Alte forme de învățământ", mai exact Formare. Prin înființarea propriei sale afaceri, Andreea a îmbinat utilul cu plăcutul, având în vedere că practic are o afacere și, mai mult decât atât, se implică cu drag în cea ce face.

 

Obiectul principal de activitate al firmei constă în oferirea de servicii de formare de cea mai bună calitate și de ultimă oră, astfel încât să ajungă în trei ani printre liderii de piață local, în Pitești. În viziunea ei, firma deținută de Andreea va asigura servicii educaționale de formare în strânsă legatură cu nevoile actuale ale pieței muncii.

 

Deși la început de drum, misiunea acestei afaceri este aceea de a oferi activități la care persoanele care se încadrează în grupul țintă să fie tentate să participe, și la final să dobândească abilitățile necesare pentru dobândirea unui nou loc de muncă mai bun. Cu toate că își face griji privind lipsa renumelui și costurile cu echpamentele necesare, Andreea e optimistă în ce privește traiectoria afacerii sale.

 

Andreea crede că pentru a reuși într-un domeniu în care piața este ocupată de firme mari care oferă servicii de formare este nevoie de încredere în forțele proprii și de implicare maximă în tot ce înseamană o afacere de succes. Consideră că Programul multianual de dezvoltare a resurselor umane POCU 2014– 2020, prin care sunt alocate milioane de euro pentru organizarea de cursuri, reprezintă o oportunitate și pentru afacerea ei.

Andreea se ghidează profesional după o frază celebră a lui Aristotel Onassis: "Secretul în afaceri este să știi ceva ce nu mai știe nimeni."

 

 

Andreea Cristina Amzărescu


 

Daniela Ioana Bădescu are 26 de ani și locuiește în Pitești. A absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității de Stat din Pitești în 2012; în prezent, este masterandă în Inginerie și Management la Institutul Politehnic București. Între 2009 și 2011, Daniela a lucrat în domeniul resurselor umane, apoi a lucrat pe poziția de consilier juridic și în prezent, este expert grup țintă în cadrul unui proiect cu finanțare europeană.

 

PFA Bădescu Daniela Ioana s-a înființat în august 2015. Obiectul principal de activitate îl reprezintă oferirea de informații și consiliere în carieră și dezvoltare profesională și organizarea de ședinte și workshopuri tematice.

 

Ideea afacerii a fost generată de absolvirea de către Daniela a programului de formare profesională în meseria de consilier vocațional. Scopul ei este să construiească o companie cunoscută în zona Pitești pentru seriozitate în ceea ce privește consilierea, bazându-se pe faptul că a acumulat experiența și competențele profesionale necesare pentru o astfel de activitate și că a identificat o oportunitate pe piață, pe care dorește să o valorifice.

 

Firma Danielei oferă consiliere profesională și orientare vocațională incluzând următoarele tipuri de activități:

·       Informarea cu privire la carieră (toate informațiile necesare pentru a cunoaște, planifica, obține și păstra un loc de muncă);

·       Educația cu privire la carieră, care se realizează în instituțiile de învățământ prin intermediul ariei curriculare “consiliere și orientare”;

·       Consilierea în carieră, care ajută persoanele să își clarifice scopurile și aspirațiile, să își înțeleagă profilul personal, să ia decizii informate, să își gestioneze cariera;

·       Consilierea pentru angajare și plasarea la locul de muncă.

 

Daniela spune că temerile principale pe care a trebuit să le depășească au fost:  economia de criza, multitudinea de avize care trebuie luate, fluctuația personalului, legislația în continuă schimbare.

Consideră că un plan de succes trebuie să fie realist și în același timp motivant, flexibil, astfel încât să se poată adapta la schimbări. Pentru anul care urmeaza își propune să angajeze personal specializat și să acceseze un credit pentru dezvoltarea afacerii.

 

Motto-ul Danielei este: “Pentru a avea succes, trebuie să ai inima ta în afacere şi afacerea ta în inimă”. (Thomas J. Watson Sr.)

 

 

Daniela Ioana Bădescu


 

Ecaterina Bahrim are 22 de ani, și locuiește în Mangalia. A absolvit liceul iar ulterior a lucrat în domeniul comerțului și în IT.

 

Afacerea ei, SC.THE SECRET FLOWERS GARDEN SRL, a fost înființată în septembrie 2015 și are ca obiect de activitate comerțul cu amănuntul al florilor și semințelor. Activitatea firmei se derulează local, în orașul Mangalia.

 

Ideea ei de afaceri s-a dezvoltat dintr-un hobby - Ecaterinei îi plac foarte mult florile și tot ceea ce este legat de aranjamentul acestora, decorare și întreținerea lor. Ea a observat că în acest domeniu, ceea ce lipsește din orașul unde locuiește este posibilitatea de a face comenzi de flori online și livrările la domiciliul clientului.

 

Temerea principală a Ecaterinei în privința afacerii sale, pe care speră să o depășească repede și cu bine, este concurența făcută de firmele care comercializează flori și care au vechime în oraș.

Planul ei pentru 2016 este ca firma să devină cât mai cunoscută în oraș, să aibă clienți fideli și să colaboreze cu cât mai multe firme de organizare de evenimente. Dacă totul decurge bine, își propune să mai deschidă un punct de lucru.

 

Ecaterina spune: "THE SECRET FLOWERS GARDEN”, este ceea ce mă reprezintă ca denumire, deoarece florăria mea este ,,grădina florilor secrete”, unde clienții mei vor găsi flori rare, calitate la prețuri accesibile, serviabilitate, profesionalism, sfaturi și reduceri. Am foarte multă încredere în business-ul meu: cu siguranță îmi va aduce numai bucurii, câștiguri și reușite."

 

 

Ecaterina Bahrim


 

Oana Popescu are 30 de ani și este din Ploiești. Din 2010 este absolventă a unui Master în Cultura și Civilizația Ebraică Goldstein Goren, la Facultatea de Litere din București.

 

A înființat întreprinderea individuală POPESCU F. OANA având ca obiect de activitate „Activități de design specializat” ca o afacere care se dezvoltă în mediul online. Încă lucrează ca salariată, în paralel.

 

Ideea afacerii a pornit de la pasiunea ei pentru designul de interior. A urmat un curs de specializare în design interior în cadrul școlii ATELIERELE ILBAH. De atunci, este în continuă cercetare şi dezvoltare. A participat la diferite evenimente pe aceeași temă în cadrul cărora a acumulat şi mai multe informaţii. Lumea designului de interior și a designului de produs i s-a relevat astfel și i se pare fascinantă. Astfel, a hotărat să pornească o afacere prin care să ofere clienților ei atât servicii de amenajări interioare, cât și un magazin online de produse handmade. Creativitatea este principalul element al afacerii sale. Premisa de la care pornește în afaceri este de a crea ceva frumos, util și accesibil.

 

La începutul afacerii sale, regăsește o teamă în lipsa ei de experiență în domeniul vânzărilor dar crede totodată că orice lucru poate fi învățat, așa că se dedică lucrului cu consecvență și pasiune, ceea ce speră că îi va asigura reușita.

 

Își dorește să aprofundeze și să întărească pasiunea cu mai multe studii de specialitate. De asemenea, urmărește o creștere a vânzărilor care să îi permită extinderea afacerii din mediul online într-un spațiu fizic. Visează să își închirieze un spațiu unde să poată crea obiecte – un atelier în care ideile să prindă formă.

 

Crede cu tărie că secretul unui lucru bine făcut este pasiunea.

 

 

Oana Popescu


 

Florentina Tudosie are 30 de ani și locuiește în București. A absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației. Are experiență de muncă de 7 ani. 

Afacerea înființată de Florentina poartă numele de Educație prin creație și oferă servicii educaționale, organizează ateliere de creație (reciclare creativă și inginerie pentru copii). Operațiunile sale sunt locale, dar își dorește să le extindă la nivel regional.

Pentru început, continuă să lucreze și altă parte, ca salariat în regim part-time, până când afacerea sa o va solicita mai mult timp.

 

Ideea afacerii i-a venit datorită pasiunii ei pentru domeniul educațional, dar și pentru lucrul manual. Îmbinându-le, și-a dat seama ca reușește să aducă ceva nou în peisajul educațional bucureștean, încă din timpul programului pilot. Pe lângă pasiunea ei, Florentina a descoperit că este o mare lipsă de stimulare creativă și practică în școli, unde teoria nu este sustțnută de ceva concret și unde a fi la fel ca ceilalați într-un sistem standardizat este ceea ce este apreciat de cele mai multe ori. Mai mult decât atât, școala nu are o latură vocațională, părinții nu își dau uneori seama către ce înclină copilul și nu au opțiuni pentru acesta. Programul educațional propus de Florentina are calitatea de a scoate la iveală și a exersa exact acele capacități care sunt native într-un copil, dar și de a dezvolta abilități necesare în viață: încredere în sine, răbdare, spirit de echipă. Motivul care a făcut-o sa creadă că afacerea ei este viabilă este acela că, studiind piața de ateliere și activități creative, a observat că în majoritatea cazurilor, cursurile opționale se limiteză la pictură, ateliere tematice pentru diferite momente din an sau ateliere de creație fără o structură anume.

 

Cand a început să organizeze atelierele (proiectul pilot din 2014-2015), una dintre temerile sale era necunoașterea exactă a caracteristicilor de vârstă ale copiilor cu care lucra. Acum, la lansarea propriei afaceri, încă are ceva temeri legate de domeniile marketing și financiar, respectiv cum să își promoveze activitatea mai bine și cum să facă profit. Crede însă că acestea sunt printre cele mai mari preocupări ale oricărui antreprenor la început de drum.

 

Florentina plănuiește ca în următorul an să poată să aibă un trai decent doar din activitățile organizate zn cadrul afacerii ei. Își propune să aibă 5 colaborări stabile, fiecare dintre ele cu 2 grupe de copii (15 copii/ grupă). Ca angajați, dacă lucrurile merg bine, își dorește să angajeze o asistentă de atelier.

 

Este decisă să reușească în afaceri, așa că se ghidează după principiul "Where there’s a will, there’s a way!" ("Dacă vrei, poți!").

 

 

Florentina Tudosie


 

Elena Loredana Băjan are 29 de ani și este din Ianca, județul Brăila.

Este absolventă a Liceului Pedagogic „Dumitru Panaitescu Perpessicius” din Brăila și licențiată în filologie la Facultatea de Litere din cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați.  

 

Elena a înființat în august 2015 un PFA cu numele „ATELIER CREATIV RECREATIV”.

 

Ideea afacerii sale o avea de ceva vreme pentru că îi plac lucrurile făcute de mână, artizanale, dar îi place și să confecționeze astfel de obiecte atât singură, cât și împreună cu copiii.

În plus, ce a mai motivat-o pe Elena să deschidă o astfel de afacere este faptul că ideea unor ateliere de creație este atractivă pentru părinți, ținând cont de puținul timp liber pe care îl au pentru a-l petrece cu copiii lor. În lumea grăbita și stresantă în care trăim, în era tehnologiei, copii și-au pierdut răbdarea de a confecționa obiecte frumoase. Ei doresc să își petreacă timpul liber în fața laptopului, a tabletei sau a oricărui alt gadget.

 

Lipsa de bani de la început de drum i-a provocat ceva temeri, dar dorința ei de a petrece cât mai mult timp învățându-i pe copii ceea ce știa ea să facă a determinat-o pe Elena să nu renunțe la ideea de a organiza ateliere de creație.

Și-ar dori să poată organiza astfel de ateliere de creație în școli și grădinițe pentru a ajuta copiii să înțeleagă diverse tehnici de lucru, pentru a-i învăța să decupeze după contur, să lipească, să asambleze etc.

 

În perioada următoare își propune să își diversifice activitățile colaborând cu diverse persoane pentru a realiza ateliere de creație la zilele de naștere ale copiilor pe diverse teme alese de ei.

 

O motivează în activitatea ei cu copiii ceva ce spunea Pablo Picasso, lucru în care crede și ea: "Fiecare copil este un artist. Problema este sa rămâi un artist când crești!"

 

 

Elena Loredana Băjan